Wednesday, April 13, 2011

SIAPA KATA PEREMPUAN TAK PUNYA EGO?

Assalamualaikum.

Gila sensasi ini tajuk. Kan?
So, kepada kau, kau dan kau. Ini bukan berkaitan dengan kau.
Apa yang aku contengkan di halaman Mukabuku atau pun halaman blog picisan ini tidak semestinya berkaitan dengan kau.
Aku hidup bermasyarakat.
Dan dalam dunia aku, hidup aku bukan hanya kau.
So, kadang kala apa yang aku papar kan atau conteng kan ianya mengenai mereka.
Bukan kau.
Jadi tidak perlu kau mengelabah.

Tidak perlu kau menuding jari.
Tidak perlu kau mencaci.
Sebab kau yang akan malu sendiri.
Saat itu aku akan ketawa geli hati.



Ya. Kebiasaan nya kedengaran kata kata sinis menyembur bahawa ego hanya milik lelaki.
Gila keji. Apa wanita tidak punya ego sendiri?
Malah ada yang lebih tinggi dari lelaki.
Ya. Sungguh.
Jika kau kata aku salah.
Aku berpaling. Meludah ke tanah.
Aku sangka aku punya pendapat sendiri.
Rupanya ada yang pemikiran serupa seperti ku.
Ini secebis perbualan di mukabuku tempoh hari. :)



No comments:

Post a Comment